Jest bardzo dużo form marketingu różniących się nie tylko sposobem przekazu, ale również stosowanymi w tym celu środkami. Jednym z nich jest e-mailing. Wykorzystuje on zarówno reklamy w wiadomościach e-mail jak również i biuletyny wewnętrzne a także i dużo więcej. Dzięki temu znacznie łatwiej jest dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, której chcemy przedstawić nasze usługi czy wyroby.
Uproszczenie dla dużej grupy
Jest to o tyle korzystne rozwiązanie, że pozwala dotrzeć do na prawdę dużej grupy odbiorców. Dzięki temu mamy większe szanse na pozyskanie jeszcze większej liczby klientów. Ponadto jest to forma reklamy, która jest adresowana bezpośrednio do każdego z odbiorcy indywidualnie i dodatkowo zachęca do równie szybkiej reakcji zwrotnej.
Przepływ informacji
Ponadto tego typu forma daje również informację zwrotną danej firmie odnośnie tego ile osób odczytało daną wiadomość i ilu z nich zaciekawiły zawarte w niej treści. Jest to bardzo ważna informacja zarówno dla większych jak i mniejszych przedsiębiorstw. Daje również sugestię, co do tego czy należy dokonać jakiś zmian w formie przekazu bądź grupie potencjalnych odbiorców. E-mailing to nie tylko tworzenie treści wiadomości, ale także i obsługa informacji zwrotnych czy tworzenie baz adresów e-mail